ȘCOALA DIGITALĂ! Dr Chelariu Mihaela

ȘCOALA DIGITALĂ!

                                                                     Dr.Mihaela Chelariu

Pandemia Covidului ne–a adus paradoxal  și lucruri bune!

Grija pentru noi este mai mare, și măcar am învățat să ne spălăm mâinile temeinic !

Scepticii să se abțină ,este un adevăr.

Rebelii care umblă bezmetici fără mască, se spală pe mâini mai  abitir ca un chirurg.

Este doar bravadă fată de prieteni și sau cunoscuți.

Ce se încearcă acum cu pași ,,de șotron,, este școala digitală.

Initial  conceptul s-a născut din nevoia de o altfel de comunicare fiind materializarea proiectului “Inovare academică şi succes pe piaţa muncii”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi de Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative.

 Ulterior  termenul a căpătat intelegerea primară în sensul  elementar de comunicare elev profesor la distanță, prin internet.

Abordarea unei astfel de comunicări a fost fortuită dar sigur posibilă!

Există o matrice informatică pe care sunt incarcate, sub protectie parolată în siguranţă, toate datele despre clase, profesori şi elevi, după care poate începe activitate la clasa digitală: Profesorii/Învățătorii încărcă materiale audio, video şi documente suport pentru elevi, pot susţine lecţii interactive şi transmite teme pe care le vor corecta și transmite astfel feedback-ul.

În catalogul online, aplicaţia permite adăugarea de note, absenţe şi fişe de evaluare ale elevilor, acestea fiind vizibile imediat şi pentru părinţi.

De asemenea, face posibilă raportarea directă spre Ministerul Educației şi Inspectoratele școlare.

Opţiunea de generare automată a orarului este creată special pe structura sistemului românesc de învăţământ.

Calendarul permite organizarea şi planificarea evenimentelor şcolare, extraşcolare şi ale şedinţelor interne sau ale celor cu părinţii.

Sunt create automat statistici esenţiale: rapoarte privind evoluţia elevilor (note, număr de absenţe etc.), generarea foii matricole etc.

Dincolo de transferul proceselor în digital, care se poate realiza uşor cu ajutorul unor aplicaţii intuitive ,comunicarea dintre elev şi profesor rămâne cel mai important aspect al experienţei de învăţare.

Aceste date sunt preluate de pe site-ul  24edu.ro – singura platformă din România care integrează soluţiile Office (inclusiv pe cele specifice Ministerului Educaţiei şi Cercetării) şi lucru la distanţă.

Pentru utilizatori este mai simplu, deoarece pe acelaşi site online, cu care au fost deja obişnuiţi, pot edita temele, pot face videoconferinţe sau pot vorbi pe chat ori de câte ori copilul are nevoie de ajutorul profesorului sau învăţătorului.

Acestea sunt formule tehnice , teoria ca teoria dar practica ne omoara!

In fapt situația este cam bleu ca sa nu zic albastră,profesorii caută soluții, părinții sunt svântati de cheltuieli de la rechizite, până la bănci și scaune,dar ce contează caci nu au cum sta majoritatea dintre ei acasa 2 săptămâni din 4 .

Totuși acesta este un model de scoală care este fiabil, ca in Asia ,Australia unde densitatea populatiei nu este atat de mare ca sa existe scoli peste tot.

Si totuși acest model de școală digitală înregistrează un succes furibund in țări ca Noua Zeelandă sau Coreea de sud.

Va fi foarte greu dar nu imposibil.

Să înceapă școala..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.