Cum să împiedicați stresul de la locul de muncă să vă domine viața?

O zi lungă de muncă poate fi uneori atât de obositoare, încât atunci când ajungi acasă nu mai vrei decât să te arunci în pat. Stresul poate fi uneori mai obositor decât munca fizică. Dar, de cele mai multe ori, în loc să găsim modalități de a ne detașa de probleme și a ne relaxa, sfârșim derulând prin rețelele de socializare sau urmărind diferite website-uri. Ne va face să uităm lumea reală și luptele ei, cel puțin pentru o vreme.

1. Ia o pauză de lucru.

Corpul uman nu este programat să stea prea mult timp într-un singur loc (astfel se explică durerile musculare și de spate care apar la persoanele ce desfășoară o activitate sedentară). “După fiecare ora de muncă încearcă să te opreșți 5 minute și să ieși din birou, să bei apă, să te plimbi prin birou, să ieși pe terasă, să discuți un coleg.

2. Meditează

Încercați zilnic o practică de meditație și atenție pentru 5-10 minute. Puteți medita la liniște; scanarea corpului sau urmați o meditație ghidată. Acest lucru menține accentul pe „momentul prezent” și, prin urmare, reduce foarte mult stresul.

3. Gestionează bine timpul

Oprește-te din multi-tasking, care presupune de fapt “multi-gândit”, analizează care sunt prioritățile, ia-le pe rând și menține-ți atenția pe o singură activitate până este finalizată.

4. Fă sport

Plimbă-te, aleargă, înoată, mergi cu bicicleta sau fă yoga – astfel de activităţi te pot ajuta enorm, deoarece mişcarea fizică ajută la eliberarea endorfinelor – celulele care ne fac mai fericiţi sau ne induc într-o stare de spirit mai bună.

5. Păstrează o atitudine pozitivă față de locul de muncă

Reamintește-ți aspectele care îți plac în activitatea ta, motivațiile pentru care ai ales-o, beneficiile pe care le obții făcând ceea ce faci. Premiază-te la finalul îndeplinirii unei sarcini sau la atingerea unui obiectiv cu un moment de relaxare, un gând bun, o glumă, sau orice altceva îți aduce plăcere.

6. Fă-ți prieteni la locul de muncă

În felul acesta vei avea în jurul tău persoane cu care poți discuta atunci când ai nevoie de o pauză sau când ai nevoie să iei o decizie mai dificilă.

7. Folosiți difuzoare aromatice

Ele sporesc starea de spirit și elimină stresul. Aromaterapia stimulează sistemul limbic al creierului care controlează emoțiile și memoria.

8. Oferă șefului tău sau oferă-ți (dacă ești propriul tău șef) un plan de gestionare a factorilor stresori identificați, menit să te ajute să performezi mai bine. 

Acest plan este bine să includă dezvoltarea unor abilități de management al timpului, clarificarea sarcinilor, primirea resurselor sau a suportului necesar de la colegi, adăugarea unor sarcini mai provocatoare, modificarea spațiului de lucru pentru a fi mai confortabil, oferirea unor resurse de relaxare din partea companiei.

9.Practicați respirația nării stângi

Faceți acest lucru timp de câteva minute zilnic pentru a menține stresul și anxietatea departe. Pur și simplu luați mâna dreaptă și, cu degetele întinse, blocați-vă nara dreaptă exercitând o presiune ușoară cu degetul mare drept. Asigurați-vă că păstrați restul degetelor drepte și îndreptate spre cer; degetele acționează ca niște antene pentru energia „cosmică” care ne înconjoară pe toți. Cu o respirație lungă, lentă, profundă, inspirați ușor prin nara stângă. Apoi, la fel de ușor, expirați lung, încet și complet, din nou prin nara stângă. Relaxați-vă corpul în timp ce simțiți respirația relaxantă și răcoritoare care aduce o viață nouă în corpul vostru. Relaxați-vă și mai adânc cu fiecare expirație, în timp ce respirați toate tensiunile, stresul și toate bolile.

10. Stai departe de bârfa de la birou
Conflictul la locul de muncă poate avea un impact major asupra bunăstării tale emoționale. Încercați să evitați participarea la situații de bârfă. Dacă știi că unul dintre colegii tăi este deosebit de predispus la bârfă, găsește o modalitate de a petrece mai puțin timp cu ei sau orientează conversația către subiecte mai sigure.

Alte strategii pentru a rămâne în afara luptei includ:

  • subliniind aspectele pozitive („Andrei a muncit mult în ultimul timp și s-a descurcat foarte bine”).
  • ignorând conversația și schimbând subiectul în ceva care nu are legătură
  • plecând („Ne pare rău, am un termen limită după prânz și nu pot sta să vorbesc.”)

11. Pleacă în vacanță
A fi capabil să vă deconectați sau să „deconectați” de la responsabilități și activități legate de locul de muncă vă poate ajuta să vă relaxați. Nici nu trebuie să călătorești în partea opusă a lumii.

O vacanță fără muncă sau o călătorie de câteva ore în afara orașului vă poate ajuta în continuare să vă resetați.

12.Mențineți igiena somnului

Faceți acest lucru respectând aceleași ore pentru a dormi și a vă trezi zilnic. Evaluați lucrurile care vă perturbă somnul, astfel încât să poată fi evitate. Blocați lumina albastră cu 3-4 ore înainte de a dormi; fără televizor, fără telefoane mobile sau iPad-uri!