Patru vitamine esentiale pentru sanatatea pielii

Vitamina D

Aceasta vitamina este produsa in principal atunci cand razele solare sunt absorbite de piele. Cel care catalizeaza acest proces este colesterolul. Vitamina D este mai apoi preluata de ficat si rinichi si transportata in tot corpul pentru a facilita producerea de celule noi sanatoase.

Aici se include si pielea, unde vitamina D joaca un rol major in culoarea tenului. Sunt studii care sustin ca ar fi utila chiar si in tratarea psoriazisului.

Calcitriolul este varianta sintetica a vitaminei D. Vine sub forma de crema topica si un studiu din 2009 publicat in Journal of Drugs and Dermatology arata ca aplicarea de calcitriol la persoanele cu psoriazis reduce inflamatia si iritatia pielii si produce mai putine efecte adverse.

In mod normal se recomanda o doza de 600 UI de vitamina D zilnic. Pentru femeile insarcinate si pentru persoanele peste 70 de ani doza recomandata este mai mare.

Poti sa iei vitamina D din:

• Expunerea moderata la soare (10-15 minute). Daca ai avut vreo forma de cancer cutanat in istoric, atunci este indicat sa consulti medicul in privinta acestui aspect. 
• Consumarea de alimente fortificate/suplimentate cu vitamina D, cum ar fi cerealele, sucul de portocale sau iaurtul.
• Consumarea de alimente care contin vitamina D in mod natural (somonul, tonul sau codul).

Vitamina C

Vitamina C are nivelurile cele mai crescute in epiderm (invelisul superior al pielii), dar si in celelalte invelisuri (dermul si hipodermul). Proprietatile antioxidante si rolul ei in producerea de colagen fac aceasta vitamina o componenta esentiala in sanatatea pielii.

Din aceasta cauza puteti vedea vitamina C trecuta in compozitia celor mai multe produse cosmetice, in special ale celor anti-imbatranire.

Administrata pe cale orala, vitamina C poate creste eficienta cremelor solare prin limitarea deteriorarii celulelor si grabirea procesului de vindecare.

De asemenea, vitamina C poate alunga semnele de imbatranire datorita rolului ei in sinteza naturala de colagen. Vitamina C ajuta la inlaturarea ridurilor si la repararea si prevenirea pielii uscate.

Datorita prevalentei vitaminei C in majoritatea produselor farmaceutice, suplimentelor alimentare si chiar a alimentelor pe care le consumam in fiecare zi, carentele de vitamina C sunt rare.

Recomandarea oficiala este de 1000 mg pe zi. Daca descoperi ca ai un deficit de vitamina C, ar fi indicat sa mananci mai multe citrice, capsuni, broccoli sau spanac. Foloseste suplimentele cu vitamina C numai la indicatia medicului.

Vitamina E

La fel ca vitamina C, vitamina E este un antioxidant. Functia ei principala in ingrijirea pielii este de a proteja impotriva efectului daunator al razelor ultraviolete.

Are un efect fotoprotector atunci cand este aplicat la nivelul pielii. De asemenea, ajuta la prevenirea aparitiei ridurilor si hiperpigmentarii pielii. Este recomandat ca adultii sa consume in jur de 15 mg de vitamina E pe zi.

Surse de vitamina E pot fi:
– nucile, migdalele, alune de padure sau seminte de floarea-soarelui;
– suplimentele cu vitamina E sau multivitamine;
– produsele cosmetice care contin vitamina E sau in combinatie cu vitamina C.

Vitamina K

Vitamina K este esentiala in procesul de coagulare al sangelui, ajutand la vindecarea plagilor si la hemostaza. Printre functiile de baza ale vitaminei K se afla si ameliorarea unor afectiuni cutanate precum vergeturile, varicele, cicatricile sau hiperpigmentarea. Cercetarile arata ca efectele vitaminei K asupra pielii sunt mai limitate decat cele ale vitaminelor E si C.

Carenta de vitamina K este de asemenea rar intalnita la nivelul populatiei generale. Adultii au nevoie de 90 pana la 120 de grame in fiecare zi. Vitamina K se poate gasi in:
– kale;
– spanac;
– salata;
– varza;
– fasole verde.

Vitaminele sunt esentiale pentru sanatatea pielii

Asa cum vitaminele sunt primordiale pentru buna functionare a organismului, deficitele anumitor vitamine pot afecta sanatatea pielii.

Vitaminele C si E joaca un rol important in protejarea pielii impotriva efectelor nocive ale expunerii prelungite la razele solare, iar orice carenta a uneia dintre aceste vitamine poate creste riscul dezvoltarii unor afectiuni cutanate, in special cancerul.

In Statele Unite, cancerul de piele este cel mai frecvent tip de cancer, previziunile pentru anul 2018 fiind de aproape 100.000 de noi cazuri.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password