Monica Bozieniţă, director executiv Ralcom Exhibitions

Filozofia noastră este aceea de a ne face treaba foarte bine, indiferent de circumstanțe, fără să uităm pe drum pasiunea.

Ce dificultăţi aţi întâmpinat în primii ani de activitate, având în vedere că cel mai important aspect este comunicarea, iar în România, valenţele comunicării abia acum pare că încep a fi descoperite?

Compania Ralcom Exhibitions s-a înfiinţat în noiembrie 1993, o perioadă sinonimă cu dificultăţile, în general. Din perspectiva comunicării, am avut multe obstacole de trecut, pornind de la lipsa de informaţii, la lipsa mijloacelor financiare şi trecând prin lipsa interesului faţă de această activitate. La început nu existau niciun fel de publicaţii care să centralizeze industria care abia se năştea. Noi eram organizatori de evenimente, ne adresam unor domenii pe care ni le-am fixat noi ca fiind interesante şi cu potenţial de dezvoltare la vremea respectivă: zona auto, zona medicală, zona en-gros. Aproape opt ani am organizat târguri cu vânzare directă, însă ne-am reorientat în momentul în care acest lucru nu a mai fost cerut pe piaţă. O altă mare dificultate a reprezentat-o lipsa bazelor de date şi canalelor de comunicare care la vremea anilor 90 erau la un cu totul alt nivel decât acum (să ne reamintim că era vremea telefoanelor fixe, a pagerelor şi a maşinilor de scris, nu a internetului, a calculatoarelor şi a telefoanelor mobile…). Pe scurt, nu a fost deloc simplu, dar a fost o perioadă foarte frumoasă!

Cât de importante sunt, în organizarea de evenimente, relaţiile prestabilite cu zona de promovare media?

Noi am simţit încă de la începuturi nevoia de a beneficia de expunere pentru evenimentele noastre, pe de o parte pentru a atrage vizitatori, pe de altă parte pentru ca evenimentele să rămână în memoria colectivă şi pentru a ne facilita ediţiile următoare atât din perspectiva vizitatorilor, cât şi din perspectiva firmelor participante. Deşi relaţiile la început s-au sudat mai greu, am reuşit să ne facem parteneri media în rândul multor publicaţii, inclusiv posturi de radio şi TV. Relaţia cu media a fost şi este foarte bună şi nu ar fi putut fi altfel, pentru că domeniul în care noi ne desfăşurăm activitatea este unul foarte deschis, evenimentele noastre fiind foarte frumoase şi interesante, indiferent că sunt specializate sau dedicate publicului larg.

Care sunt evenimentele tradiţionale de care se ocupă Ralcom Exhibitions?

Evenimentele tradiţionale din ultimii 10-12 ani sunt cu preponderenţă din zona medicală: Congresul Societăţii Române de Anestezie şi Terapie Intensivă – anul acesta l-am organizat pentru al 12-lea an consecutiv, iar anul viitor vom avea un eveniment cu totul deosebit în colaborare cu Societatea SRATI, când vom aniversa cea de-a 40-a ediţie de Congres. De asemenea, tradiţional este Congresul Societăţii Române de Medicină de Laborator, care este evenimentul cu care noi am abordat prima dată zona medicală (anul 1994) şi care abia s-a încheiat la începutul lunii octombrie a.c., fiind la cea de-a 20-a ediţie. Simpozionul IASGO (International Association of Surgeons, Gastroenterologists and Oncologists), unde am lucrat cel puţin 7 ediţii naţionale anuale şi 2 mondiale (congres), prima în 2007, a doua în toamna acesta, ambele evenimente solicitândune foarte mult inclusiv din punct de vedere al comunicării cu mass media şi care au fost apreciate la superlativ de către cei care au participat la eveniment, medici din toată lumea. Ediţia din 2013 a fost cotată de mai mulţi dintre speakerii invitaţi, inclusiv de către Preşedintele IASGO, ca fiind unul din cele mai reuşite congrese ale Asociaţiei IASGO organizate până în prezent. Un alt eveniment tradiţional este Congresul Naţional de Psihiatrie, în sensul că vom organiza anul viitor a treia ediţie consecutivă, cu precizarea că acest eveniment are loc o dată la 3 ani, acest lucru însemnând o îndelungată colaborare cu Asociaţia Română de Psihiatrie şi Psihoterapie (9 ani). Un alt punct care arată încrederea în capacitatea noastră profesională este aducerea la Bucureşti pentru prima oară a unui congres organizat de World Psychiatric Association, cu care, în aprilie 2013, am organizat Congresul Regional al Asociaţiei Mondiale de Psihiatrie pentru Europa de Sud-Est şi Eurasia, un eveniment care a fost foarte bine primit, atât de specialiştii internaţionali, cât şi de cei din ţară. Mai sunt şi alte domenii cum ar fi chirurgia cardiovasculară, unde suntem deja la al 3-lea an consecutiv de organizare. De asemenea, Conferinţa Naţională Alzheimer, unde suntem la al 4-lea an consecutiv de organizare şi Congresul Naţional de Farmacie din România, eveniment ce are loc o dată la 4 ani, pe care-l vom organiza anul viitor, pentru a doua oară, consecutiv. Abordarea noastră ca mod de lucru este ca, odată ce am intrat într-un domeniu, să ne facem treaba atât de bine încât să putem să facem ca lucrurile să continue, să legăm o relaţie profesională de lungă durată. Sigur că aici sunt mai multe lucruri de avut în vedere, nu întotdeauna este suficient să fii un bun profesionist ca să îţi asiguri continuitatea unui eveniment, mai sunt şi alte criterii pe care societăţile medicale le pot avea în calcul, dar filozofia noastră este aceea de a ne face treaba foarte bine, indiferent de circumstanţe, fără să uităm pe drum pasiunea. Avem aşadar în portofoliu evenimente pe care le putem numi tradiţionale, în sensul că le organizăm suficient de des, dar şi evenimente noi, pe care le organizăm fie ocazional, în colaborare cu asociaţia reprezentativă din industria respectivă (Târgurile de Turism Holiday Market si Winter Holiday, Premiile CNIPMMR etc.), fie prin participarea la licitaţii la evenimentele guvernamentale în principal, şi care se întâmplă în funcţie de cum le câştigă România (Sommet de la Francophonie, Reuniunea O.M.S., Summit NATO, Reuniunea RAMSAR etc.).

Anul acesta Ralcom Exhibitions sărbătoreşte 20 de ani de activitate, moment aniversar pentru care vă felicităm pentru întreaga activitate. Care sunt cele mai importante realizări în cei 20 de ani?

Cea mai mare realizare este că existăm, o spun cu multă mândrie! Şi o facem frumos, fiind, cu siguranţă, un jucător de frunte în domeniul nostru, în România, cu evenimente comparabile cu cele organizate în toată lumea de companii internaţionale de renume. De-a lungul timpului am venit cu multe lucruri noi, acum devenite standard în domeniul în care activăm: conceptul de atragere de parteneriate media pentru susţinerea evenimentelor, organizarea de centre de presă la evenimente, lucrul cu un soft specializat pentru organizarea de evenimente (am investit zeci de mii de euro în anul 2000, o sumă importantă pentru acea perioadă dar şi pentru astăzi, când am cumparat EventsPro, cel mai utilizat soft din lume pentru domeniul în care activăm), am promovat ideea de site dedicat fiecărui eveniment în parte, indiferent de amploarea acestuia, am fost pionierii înscrierilor online şi a plăţilor online pentru participarea la congresele medicale. De asemenea, forma de prezentare cu e-Postere, este iarăşi un concept pe care l-am dezvoltat cu unul din partenerii noştri şi l-am implementat cu mare succes. Cea mai mare realizare însă consider că este formarea echipelor care au făcut parte din compania noastră de-a lungul acestor 20 de ani de activitate. Sunt sigură că îmi scapă acum destule zone în care am adus inovaţii în domeniul nostru de activitate însă e important să precizez că fără partenerii cu care am organizat toate evenimentele din portofoliul Ralcom Exhibitions, nimic nu s-ar fi putut realiza. Pentru noi, partenerii noştri sunt o continuă sursă de inspiraţie, provocare, frustrare, satisfacţie, pentru care le mulţumim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.