Cum iti afecteaza lumina albastra vederea!

La fel ca razele ultraviolete, lumina albastră este, deopotrivă, benefică și periculoasă pentru ochii tăi. 

Ce este lumina albastră?


Lumina albastră este acea porțiune din spectrul de lumină vizibilă care are cele mai mici lungimi de undă și cea mai mare energie.

Lumina albastră este peste tot!


Soarele este principala sursă de lumină albastră, iar oamenii sunt cei mai expuși la aceasta în timpul zilei.

Există, însă, și surse de lumină create de om, precum lumina LED și cea generată de televizoarele cu ecran plat.
Ecranele computerelor, ale tabletelor, telefoanelor mobile și ale altor dispozitive digitale emană o mare cantitate de lumină albastră.

Cantitatea de lumină emanată de aceste dispozitive este mult mai mică decât cea generată de soare. Cu toate acestea, oamenii petrec din ce în ce mai mult timp folosind dispozitive electronice cu ecran, fapt care îi determină pe specialiști să ia în calcul efectele pe termen lung ale expunerii aproape constante a ochilor la lumina albastră în cantități mici sau moderate.

 Expunerea prelungită la lumina albastră vă poate deteriora ochii.

Iată câteva exemple:
• Sindromul ochilor uscați (usturimi,  mâncărimi și dureri, probleme de clipire, vedere încețoșată, dar și lăcrimare excesivă)
• Probleme cu somnul (lipsa somnului sau calitatea scăzută a acestuia poate conduce la alte complicații, precum extenuare, iritabilitate, indigestie, palpitații, depresie, probleme de concentrare)
• Ochi iritați (presiune în ochi, dureri, probleme de clipire, usturimi și iritare)
• Dureri de cap (dureri de cap pe termen scurt, dar și de lungă durată, dureri pulsatorii în jurul tâmplelor, tensiunea în gât, uneori durerile de cap pot cauza greață și vărsături)
• Vedere încețoșată (ochii au dificultăți în a se concentra asupra obiectelor apropiate sau îndepărtate, care apar încețoșate)

Cateva sfaturi ,cum te poți proteja de lumina albastră

  • Când lucrezi cu dispozitive digitale, urmează regula 20-20-20. Această regulă spune să iei o pauză de cel puțin 20 de secunde de la monitor la fiecare 20 de minute și să privești spre obiect aflat la 20 de metri depărtare. Ochii tăi se vor relaxa, la fel și creierul, și vor putea răspunde mai bine.
  •  Ochelari cu dioptrii cu protecție împotriva luminii albastre (strat special, care se adaugă la lentilele ochelarilor)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *