Cum să stimulezi o tiroidă subactivă în mod natural.

Glanda tiroidă joacă un rol crucial în metabolism, creștere, reglarea ritmului cardiac și funcțiile multiple ale organelor. Prin urmare, atunci când devine subactiv, s-ar putea să întâmpinați dificultăți în gestionarea greutății și menținerea unei productivități consistente – ca să nu mai vorbim de alte complicații de sănătate.

Puteți îmbunătăți funcția tiroidiană prin creșterea naturală a producției de hormoni tiroidieni prin exerciții fizice, planuri de dietă constând din alimente bogate în iod, seleniu și probiotice, precum și prin gestionarea adecvată a stresului. Efectuarea constantă a acestor pași ajută la reducerea riscului de hipotiroidism.

Cum să îmbunătățiți funcția tiroidiană

Un pas esențial pentru a face tiroida mai activă este să vă asigurați că are toți nutrienții de care are nevoie pentru producerea de hormoni. De asemenea, impedimentele chimice în funcția sa ar trebui identificate și abordate.

  1. Menține un nivel sănătos de iod

Iodul are o semnificație majoră în producția de hormoni tiroidieni, T3 și T4, precum și hormon de stimulare a tiroidei. Celulele tiroidiene absorb iodul și îl combină cu aminoacidul tirozină pentru a crea T3 și T4. Deci, dacă ați fost testat pentru deficiență de fier , producția acestor hormoni scade sub capacitatea așteptată, ceea ce afectează funcția tiroidiană.

Deoarece corpul uman nu poate produce iod, sursele dumneavoastră primare sunt alimentele și suplimentele pe care le luați. Creșteți-vă consumul de fructe de mare, legume de mare și proteine ​​de origine animală pentru a menține un nivel sănătos de iod.

  1. Includeți alimente bogate în seleniu în dieta dvs

Seleniul este un alt micronutrient care susține funcția tiroidiană. Pe lângă metabolism și procesele fiziologice legate de creștere, glanda tiroidă este, de asemenea, implicată în sistemele antioxidante. Celulele tiroidiene ajută la catalizarea ROS (specii reactive de oxigen), prevenind deteriorarea celulelor.

La fel ca iodul, puteți obține seleniu din alimente proteice de origine animală, anumite nuci și fructe de mare. Dacă aveți hipotiroidism, consultați-vă medicul cu privire la creșterea seleniului în dieta dumneavoastră, mai ales dacă aveți un nivel scăzut de iod. Suplimentarea incompatibilă poate exacerba hipotiroidismul în loc să îl trateze.

  1. Creșteți-vă probioticele

Probioticele sunt bacterii bune integrate în mai multe produse alimentare, cum ar fi iaurtul și alte alimente fermentate. Studiile clinice continuă să arate o corelație bună între suplimentarea cu probiotice și îmbunătățirea sănătății tiroidei, în special pentru cei cu hipotiroidism.

Deși studii suplimentare privind relația cauzală dintre cele două sunt încă în curs de dezvoltare, dovezile au stabilit impactul pozitiv al microbiotei intestinale înfloritoare asupra îmbunătățirii funcției tiroidiene.

Un argument excelent pentru acest efect descrie modul în care bacteriile bune depășesc bacteriile rele în pereții intestinali. Prin urmare, absorbția nutrienților cheie pentru tiroida, cum ar fi iodul, seleniul și zincul, rămâne neîntreruptă.

  1. Reduceți aportul de zahăr

Când nivelul zahărului crește, nu numai că creșteți șansele de a dezvolta diabet, ci și de a dezvolta probleme cu tiroida. Acest lucru se datorează faptului că nivelul ridicat de zahăr din sânge determină pancreasul să elibereze mai multă insulină – hormonul care reglează glucoza.

Într-un studiu din 2021 publicat în BMC Medicine, s-a documentat că cantitățile mari de insulină pot declanșa hiperplazia țesutului tiroidian, ceea ce duce la formarea de noduli și mărirea glandei tiroide. Mai mult, mai multe studii continuă să susțină legătura strânsă dintre disfuncția tiroidiană și diabetul de tip 2.

Cu aceste cunoștințe, îmbunătățirea funcției tiroidei se traduce prin consumul de alimente și băuturi mai puțin zaharoase, cum ar fi băuturile acidulate, mese fast-food, deserturi și băuturi îndulcite. Asociația Americană a Inimii recomandă cel mult 36 de grame sau nouă lingurițe de zahăr pentru bărbați și șase lingurițe sau 32 de grame pentru femei.

Dacă stilul dvs. de viață și antecedentele familiale indică un risc mai mare de diabet, verificați nivelul zahărului din sânge printr-un test de sânge pentru hemoglobină A1c pentru a ajuta la diagnosticarea bolii și pentru a calcula riscul de tulburări tiroidiene. 

  1. Fă sport regulat

Activitatea fizică stimulează metabolismul atunci când este făcută în mod constant. Exercițiul necesită mai multă energie, ceea ce determină conversia grăsimilor stocate pentru a crea o monedă de energie suplimentară. În acest proces, glanda tiroidă va produce mai mulți hormoni pentru a regla procesul metabolic.

Astfel, cei cu glandele tiroide subactive ar trebui să ia în considerare în mod serios un plan de exerciții fizice ca parte a tratamentului lor natural. În unele studii, exercițiile aerobe au arătat o concentrație crescută de T3 și T4 în sânge. Aceste exerciții includ mersul pe jos, ciclismul, înotul, alergarea și săritul cu coarda.

  1. Gestionează-ți stresul

Nu toată lumea știe cât de mult poate avea stresul asupra sănătății tiroidei. Dar atunci când ești stresat, nivelul de cortizol produs de glandele suprarenale crește. Acest lucru duce la un metabolism mai lent, care scade nivelul T3 și T4. Din acest motiv, gestionarea eficientă a stresului ajută glanda tiroidă să funcționeze cât mai bine.

Luați în considerare utilizarea tehnicilor de ameliorare a stresului, cum ar fi exerciții de respirație, somn suficient, meditație, exerciții fizice și adoptarea unei diete sănătoase. De asemenea, petreceți-vă weekendul făcând activități de îngrijire personală care vă pot ajuta să vă scădeți nivelul de cortizol.