Bilanțul Metropolitan Life la 20 de ani pe piața din România: 2,5 milioane de români beneficiază de protecție financiară

Metropolitan Life, unul dintre cei mai puternici jucători ai pieței asigurărilor de viață și pensiilor private, a aniversat anul acesta 20 de ani de activitate pe piața din România. Cu o creștere de 19,61% a primelor brute subscrise în primele nouă luni ale anului 2019, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, reprezentanții companiei previzionează în următorii ani o creștere a businessului, în contextul unei piețe dinamice, complexe, aflate în permanentă schimbare, dar cu potențial major de consolidare.

Cum au fost cei 20 de ani de activitate în România?

După 20 de ani de prezență pe piața din România, peste 2,5 milioane de clienți beneficiază de protecție financiară, oferită de asigurări de viață și pensii private Metropolitan Life. Este o prioritate pentru noi să fim un partener responsabil și de lungă durată pentru clienții noștri. În aceste două decenii am protejat românii și am plătit despăgubiri în valoare de peste 200 de milioane de lei, cumulând peste 50.000 de cazuri despăgubite. În ceea ce privește implicarea în comunitate, în ultimii 20 de ani am desfășurat campanii de voluntariat și responsabilitate socială ce se ridică la aproximativ 2 milioane de dolari.

Cum sărbătoriți această aniversare?

Sărbătorim cei 20 de ani de activitate privind în primul rând către comunitatea din care facem parte, implicându-ne din nou în calitate de partener pe termen lung al românilor și privind cu optimism spre viitor. În context aniversar, am lansat campania 20 la puterea 20 – un proiect frumos, menit să susțină generația care va aduce o creștere exponențială României. Am identificat împreună cu partenerii noștri 20 de tineri în jurul vârstei de 20 de ani, tineri remarcabili cu reușite deosebite ale căror povești impresionante merită făcute cunoscute tuturor românilor. Prin promovarea acestor povești sperăm să le oferim și altor români inspirație, încredere și curaj pentru a­și urma calea așa cum vor ei, în control și liberi. În perioada următoare ne-am propus să-i facem cunoscuți pe acești tineri care merită aplauzele noastre. Credem că astăzi, mai mult ca niciodată, companiile trebuie să își dovedească valoarea prin acțiuni concrete în beneficiul comunităților, iar misiunea noastră este să susținem noile generații pentru a­și putea urma cu încredere planurile de viitor.

Cum arată ultimii ani din punct de vedere al evoluției businessului?

În 2018, Metropolitan Life a înregistrat o creștere de 9% a primelor brute subscrise, comparativ cu 2017, o creștere aproape dublă față de nivelul pieței, iar în 2019 am înregistrat în primele nouă luni ale anului o creștere de 19,61% a primelor brute subscrise în primele nouă luni ale anului 2019, comparativ cu aceeași perioada a anului trecut.

Anul trecut am lansat pe piață un produs inovator, asigurarea de viață Așa cum vrei tu, un produs inedit pe care clienții și-l pot personaliza – este flexibil, simplu de înțeles, transparent din punct de vedere al costurilor și permite protecție inclusiv pentru membrii familiei. De asemenea, pot fi adăugate clauze special concepute pentru a oferi acoperire pentru o serie de boli grave și tratament în clinicile din străinătate. Asigurarea Așa cum vrei tu a fost desemnată anul trecut „Cel mai bun produs de asigurări pe segmentul asigurărilor de viață” de către publicațiile de profil.

Punem această recunoaștere pe seama strategiei de a crea un produs bazat în totalitate pe o analiză exhaustivă asupra nevoilor reale ale românilor – ne-am uitat la ce își doresc aceștia și am venit către ei cu o propunere flexibilă.

Ne-am implicat activ în programe de educație financiară și am continuat investiția în procesele de digitalizare. În ultimii ani am investit constant în această direcție, cu scopul de a le oferi clienților noștri și potențialilor clienți o interacțiune cât mai simplă cu asigurările de viață și soluțiile de economisire pe termen lung. Încercăm mereu să venim cu inovații ale căror obiective vizează simplificarea tuturor proceselor și generarea de conținut clar.

În ceea ce privește distribuția, am continuat să investim în creșterea forței de vânzări prin recrutarea de noi consultanți de asigurări. De asemenea, am încheiat un parteneriat strategic cu Provident și nu în ultimul rând, începând de anul trecut suntem singura companie de asigurări de viață de pe piață care, în cadrul parteneriatului cu Transfer Rapid, ajunge la românii plecați la muncă în străinătate, cărora le oferim o plasă de siguranță financiară adaptată nevoilor.

Cum arată planurile companiei pentrul anul următor?

Ne dorim în continuare să fim cei mai buni, să creștem, să inovăm și, așa cum este firesc, continuăm să punem clientul în centrul a tot ceea ce facem. Vom continua să investim în procesul de digitalizare pentru a le oferi românilor acces cât mai simplu la soluții de protecție și economisire. Fiind o companie în al cărei ADN este înrădăcinată protecția financiară, ne vom concentra în continuare eforturile în această direcție, punând accent pe gradul mare de personalizare a unei asigurări cu beneficii de protecție, cât și pe transparența costurilor. În același timp, vom continua parteneriatele existente în toate zonele de business și urmărim oportunități noi prin care să ajungem cu asigurările de viață la cât mai mulți oameni.

Care sunt previziunile pen-tru următorii 20 de ani?

Suntem pregătiți să pășim prin viață alături de clienții noștri cu același angajament asumat pentru a păstra bunăstarea lor pe termen lung. Dacă ne uităm la gradul de penetrare al asigurărilor în PIB, constatăm că nivelul la care românii își asigură viața este în continuare unul destul de scăzut. Cu siguranță, odată cu creșterea eforturilor tuturor jucătorilor în direcția educației financiare, pas cu pas vom putea observa schimbări pozitive și un grad mult mai mare de responsabilitate și planificare în viețile românilor.

Infografic:

– 1999: Se lansează pe piața din România compania de asigurări de viață.

– 2000: Sunt încheiate primele parteneriate cu brokerii.

– 2002: Este lansat canalul de distribuție prin intermediul băncilor (bancassurance).

– 2006: Se lansează canalul de distribuție D2C (direct to consumer) și distribuția de asigurări de viață prin telefon.

– 2007: Este lansată compania de pensii.

– 2013: Este finalizată integrarea companiei Aviva, iar compania de pensii începe să funcționeze sub același brand – Metropolitan Life.

– 2017: Metropolitan Life devine sucursală a MetLife Europe d.a.c. Dublin.

– 2017: Compania lansează LifeBOT, primul modul de inteligență artificială din industria financiară din România.

– 2018: Se lansează asigurarea Așa cum vrei tu, soluție flexibilă de protecție financiară pe care orice client și-o poate personaliza.

– 2018: Metropolitan Life devine singura companie de asigurări de viață de pe piața locală care oferă siguranță financiară românilor plecați la muncă în străinătate, printr-un parteneriat cu Transfer Rapid.

În cei 20 de ani, care au fost cele mai importante categorii de despăgubiri plătite clienților?

În ultimii ani am identificat o creștere a apetenței românilor pentru a deține controlul asupra laturii imprevizibile a vieții, de a se simți protejați financiar pentru a se bucura mai mult alături de cei dragi. Metropolitan Life Asigurări păstrează un portofoliu solid de produse de protecție și continuă să investească în dezvoltarea de noi produse adaptate nevoilor aflate în permanentă schimbare. Până în prezent, printre cele mai importante categorii de despăgubiri plătite clienților au fost:

– 260.000 lei pentru diagnosticarea unei afecțiuni grave – asigurare individuală încheiată prin intermediul unui consultant.

– 182.000 lei pentru decesul din îmbolnăvire – asigurare de grup pentru angajați.

– 394.000 lei pentru decesul din îmbolnăvire – asigurare atașată creditului încheiată prin bancă.

– 300.000 lei pentru decesul din accident rutier – asigurare încheiată telefonic.

Potrivit analizei interne, cea mai frecventă afecțiune gravă pentru care clienții companiei au primit un plan de tratament în străinătate a fost cancerul. Conform asigurării, costul tratamentului în străinătate poate fi de până la 1.000.000 EURO anual sau 2.000.000 EURO pe viață.

Cum s-a schimbat percepția românilor cu privire la asigurările de viață în 20 de ani?

Chiar dacă conceptul de protecție financiară este unul încă relativ nou pentru mulți români, nevoia de protecție a crescut în ultimii ani. Pentru aproximativ 56% de români zona de confort a devenit o prioritate. Își doresc să petreacă mai mult timp cu familia, apreciază echilibrul între viața profesională și cea personală, caută soluții simple și adaptate nevoilor lor și își doresc să se bucure mai mult alături de cei dragi fără a avea grija unor evenimente neplăcute care li s-ar putea întâmpla.

În prezent, răspundem ne-voilor clienților din întreaga țară printr-un portofoliu diversificat și constant aliniat cu cerințele acestora.

CEO – Carmina Dragomir

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.